11/11/2010

Thai paszternák leves

 Nincs is jobb mint egy forró leves a hideg napokon. Chilivel! Így mindenhol felmelegszünk. A thai és orientált konyha ezt tökéletesen megvalósítja szerintem. Expressz, ami szintén fontos egy levesnél számomra. Francia karamellizált hagyma levest például nem csinálnék minden héten, bármennyire is szeretem.  A paszternák az édeskés ízével remekül kiegészíti a fűszeresebb leveseket (is).



Hozzávalók: paszternák, fokhagyma, gyömbér, chilipor, kömény, friss chili és koriander (a tetejére)


 Elkészítés: (1) A megtisztított paszternákot apróra felvágjuk, majd bele tesszük a lábosba egy kis olivaolajjal.(2) Feltesszük a lángot alatt, és egy kicsit elkezdjük párolni, közben hozzáadjuk a fűszereket és a fokhagymát. Ezt mindenki ízlésének megfelelően tegye, én fűszeresen szeretem, kb. két kiskanál reszelt gyömbért és ugyan ennyi chiliport adtam 2 nagy paszternákhoz,(őrölt)köményből 1-2 csipettel tetettem, a sót se felejtsük el. (3) Miután minden fűszer belekerült, öntsük fel forró vízzel, úgy hogy ellepje a zöldséget és főzzük puhára. (4) Mikor megpuhult, vegyük le a tűzhelyről, hagyjuk egy picit hűlni és  egy bot mixerrel pürésítsük. (5) Ezután vissza a tűzre és öntsük fel annyi vízzel amennyivel szeretjük (ha sűrűbben akkor kevesebbet, ha hígabban akkor többel, nem nagy ördöngösség), csak arra figyeljünk, hogy a fűszerek érezhetőek legyenek, ezért nem baj ha az elején még úgy érezzük, hogy túl sokat tettünk bele. Az én kezem rendszeresen megcsúszik a chilivel például. (6) Friss chilivel,korianderrel és kömény magokkal megszórjuk a tetejét.

No comments:

Post a Comment